×

Error

[OSYouTube] Alledia framework not found

Introducció

En aquesta ocasió no parlarem de drons. COM?? Doncs bé, com molts probablement sabreu, si no heu estat vivint sota una roca, és que TechOne junt a T-Motor ha tret una ala FPV: la FPV Wing 900.

 

Unboxing

Contingut de la caixa:

  • Cos central, amb motor, ESC i BEC pre-instal·lats
  • 2 x ales
  • 2 x winglets
  • 2 x servos
  • Bossa amb: 'rods', cintes de velcro, tires de velcro, plaques de fusta pels servos
  • Varetes de fibra de vidre de 2 mides per a donar rigidesa al conjunt
  • Hèlix 5050 x 3 (estil buttercutter)
  • Cinta per a reforçar l'ala

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZNkQeDebsbM

 

Build

A continuació detallarem pictogràficament el procés de muntatge d'una de les ales del team, la d'@EAM5892:

 

1. Preparació ESC / BEC:

TechOne, posteriorment al llançament del producte, va publicar un avís, informant que el BEC que incorporava l'ala no estava donant 5V, com s'esperaria. És per això que és recomanable comprovar, abans de fer res més, el voltatge del BEC. Tot i que el mateix BEC té un potenciòmetre per a ajustar el voltatge de sortida, vaig optar per a treure'l completament, i enlloc servir una PDB, que facilitaria totes les soldadures dels components i que a més ja incorporava un BEC de 5V i 12V, respectivament. Per tant, vaig obrir la funda termo-retràctil original del conjunt variador i BEC, vaig tallar els cables de voltatge d'entrada del BEC, i vaig tornar a enfundar el variador.

Un cop fet això vaig posar dues tires de cinta de doble cara on aniria el variador i el vaig acabar de subjectar bé amb una brida.

NOTA: en múltiples ales ens hem trobat que els imans de neodimi cauen gairebé sols, per tant recomanem reforçar-los amb cola, ja sigui cola calenta o, idealment, epoxy.

 

2. Col.locació i soldadures PDB:

Mitjançant una peça impresa en 3D dissenyada específicament per a la PDB, amb 4 brides vaig subjectar la peça a la placa infreior de l'ala, i amb una tira de cinta de doble cara vaig fixar la PDB a la peça impresa. Vaig aprofitar que estava ben agafada per a pre-estanyar les pistes de la PDB.

Fent servir els cables prims que originalment anaven de l'XT60 al BEC, els vaig allargar perquè arribessin a la PDB sense posar-hi estrés innecessari, i els vaig soldar, per a poder alimentar l'emissor de vídeo (i la càmera), i el receptor de ràdio.

 

3. Sistema FPV:

Mitjançant la U metàl.lica que venia amb la càmera, vaig subjectar-la amb un cargol a la placa inferior de fibra, i posteriorment vaig cargolar la càmera (a 0º d'inclinació, que no és un quad de curses!!).

Després de la càmera vaig col.locar l'emissor de vídeo amb dues brides, i soldar l'alimentació al BEC de 12V de la PDB.

Un cop tenia l'emissor de vídeo al seu lloc vaig fer el cable càmera - emissor de vídeo. Trobo important destacar el fet que vaig aprofitar que la Foxeer arrow V3 té sensor de voltatge per a soldar el cable marcat com a VSEN a la carcassa de la càmera a una pista de VBAT de la PDB, per tal de poder tenir el voltatge de bateria en vol.

 

4. Receptor:

La instal.lació del receptor va ser prou fàcil: del BEC de 5V de la PDB vaig treure un cable per a alimentar-lo, i vaig connectar els cables de servo provinent del variador i dels dos servos.

Vaig canviar les típiques antenes incloses amb els receptors per a multis per unes de tipus "placa", i les vaig guiar per la peça impresa en 3D.

I la part central queda enllestida!

 

5. Ales:

Aquesta part del muntatge es pot fer en més d'un ordre, dependrà de qui la munti: Primer vaig fer la ranura pel cable del servo (per la part de sota de l'ala), amb un cúter molt esmolat (si no ho està pot malmetre el material de les ales, estètica i aerodinàmicament).

Segonament vaig fer la ranura al flap per a la peça que aguanta el 'rod': per fer-ho vaig fer servir un regle per tal de fer-lo paral.lel a la orientació del servo. Posteriorment vaig cargolar el servo a la planxa de fusta inclosa amb l'ala, i la vaig encolar a l'ala amb cola de contacte específica pel material. També vaig col.locar el 'rod' del servo horn a la peça del flap. Fent servir la mateixa cola vaig encolar la peça de fibra de vidre del flap al flap com també el winglet i vaig repetir les mateixes accions per l'ala de l'altre costat.

Ara només queda fer la part de l'emissora i a volar!

 

Conclusió

La qualitat del material és prou bona, i el muntatge és fàcil i divertit, inclús per algú que no n'ha muntat mai cap i les característiques de vol són bones, després de ser ajustada a gust del pilot.

 

L'únic punt negatiu que podem posar és el fet que, com ja s'ha comentat al començament de l'apartat de muntatge, el BEC és defectuós, i ha arribat a cremar servos i receptors; però si se n'és conscient i es vigila, aquest producte de TechOne segueix la línia T-Motor: productes premium a preus competitius, i amb un MOLT bon rendiment.

 

Galeria de fotografies:

SCROLL TO TOP