×

Error

[OSYouTube] Alledia framework not found

Divendres 1 de Juliol

 

Ha arribat la data senyalada, hora de trobada, les 7:00 AM, lloc UAB (Universidad Autónoma de Barcelona), això implica que just acaba de sortir el sol, tots els membres de l'equip ja estem d'empeus ultimant els detalls de l'equipatge. Multi, LiPos, pales, carregadors... tot dins la maleta i llest per a fer-ho servir quan sigui necessari.

Un cop tots al punt de trobada, ens repartim entre els cotxes, distribuïm l'equipatge per viatjar el més còmodes possible i ens preparem per les més de 6 hores que ens esperen abans d'arribar al nostre primer punt de parada, un lloc molt especial que tots els aficionats al FPV probablement coneguin.

El camí es fa bastant lleuger, tots estem impacients per arribar al nostre primer punt de parada, un hospital abandonat, però abans i ja quasibé arribats al destí, hem de fer una parada per omplir els dipòsits i agafar alguna cosa per a menjar. Després d'això, ja estem llests, i als pocs minuts arribem.

¡¡¡Efectivament!!!, es tracta de l'hospital abandonat que Charpu va usar en un dels seus videos més vistos per a donar a conèixer les seves habilitats en freestyle. Evidentment, viatjant fins a Madrid no podiem perdre l'oportunitat de visitar tan emblemàtic lloc, encara que sigui per a gastar un parell de lipos i treure'ns l'espina. Solament hi ha un problema, no podem arriscar ja que alguns dels pilots disposem únicament d'un multi operatiu, el que implicaria que qualsevol accident significaria haver de reparar durant la nit per estar altra vegada operatiu per les pràctiques de dissabte. Tot i així, alguns no dubten en arriscar al màxim per a conseguir imatges tant impressionants com el pas pel forat de la paret, emulant a Charpu.

El lloc té moltes possibilitats, passadissos, columnes, forats en les parets... (en el video podreu veure algunes tomes capturades en aquesta localització), però no disposem de gaire temps, ja que a les 17:00 hem d'estar a la localització on es durà a terme la cursa per a poder inscriure'ns i pasar les verificacions tècniques, fet pel qual ens dirigim cap al camping on ens comencem a retrobar amb amics que hem conegut en anteriors ocasions com Mollerussa o Roses.

Finalment, i després d'un bon temps d'espera aconseguim inscriure'ns i ens donen les claus per a entrar al bungalow en el qual passarem la resta del cap de setmana. Deixem tots els trastos a dins del bungalow i ens dirigim a passar les verificacions tècniques.

Com era d'esperar, tots els pilots passem les verificacions sense cap problema, i podem veure per primer cop el lloc on es troba instal·lat el circuit. Tot té molt bona pinta, i poc a poc els nervis comencen a aparèixer, ja que es tracta del primer event de grans dimensions al qual l'equip hi participa, i tots volem fer el millor paper possible.

Ara toca fer la compra i preparar el sopar. És aquí on el nostre amic Diego (Sportingolas) es desmarca i treu les quasi 100 botifarres que ha dut expressament per a compartir-les amb tota la comunitat FPV. Acabem preparant una bona botifarrada en la que van participar un bon número de pilots, no solament del nostre equipo, sino de qualsevol que pasés per allí. Això va servir per coneixe'ns millor, posar cara als companys amb els que habitualment xategem i crear molt bon ambient abans de començar la competició.

Són la 1:00h del dissabte i estem cansats del viatge. Toca anar a dormir i descansar per estar ben frescos el día de demà i realitzar les primeres tandes d'entrenament. Demà ha de ser un gran dia.

 

Dissabte 2 de Juliol

De la mateixa manera que el dia anterior, el despertador no perdona i sona ben d'hora. S'ha d'estar preparat per al briefing de pilots que tindrà lloc a les 8:30, on s'explicarà tota la dinàmica de l'event.

Després del briefing, ens dirigim cap al recinte on es troba el circuit en el qual es disputaran les curses, així com l'estructura on es durà a terme les proves de freestyle. És la primera vegada que veiem el circuit (tot un encert de l'organització per no donar ventatge a ningú). Per facilitar les primeres tandes, l'organització permet fer un passeig a peu pel circuit, cosa que ens permet inspeccionar els detalls del traçat.

Es tracta d'un circuit que té de tot: una zona molt ràpida dins d'un bosc, una zona més tècnica amb slalom de 5 banderes que inclou canvis de direcció molt ràpides, i una recta de meta amb tunel inclòs que acaba en una oprta elevada rere la qual s'ha de girar 180º per baixar ràpidament i creuar una porta a l'alçada del terra, i de seguit, tornar a elevar-se per creuar una porta elevada. La veritat, un circuit tècnic però molt divertit.

Sobre les 11:00h s'inicien les tandes d'entrenaments lliures on tindrem la nostra primera presa de contacte per intentar memoritzar i interioritzar el traçat. El primer que ens crida l'atenció és la bona qualitat de video gràcies a un sistema ImmersionRC amb diversity, que fa que quasibé no s'apreciin interferències en qualsevol punt del circuit.

Les tandes es van succeïnt, hi ha molts pilots i la programació està molt justa. Durant aquestes tandes destaquen les protagonitzades pels membres de l'equip Tornado X Blades i algún altre pilot amb un nivell molt molt alt. Es impressionant el ritme que poden mantenir durant tota la volta.

Arriba la tarda i comencen les classificatòries. Cada pilot disposa de dues tandes de 4 voltes en les que la seva millor volta serà la que contarà per a confeccionar la llista dels 64 pilots classificats per a les finals de diumenge. És el moment per donar-ho tot. La millor volta la protagonitza Mac Poswald amb un increible 19.14, seguit pel guanyador de l'últim event de Dubai, Luke Bannister amb un 19.63. Ben avançada la tarda es publiquen la llista dels pilots classificats per les finals. El resultat per al nostre equip es molt satisfactòria, ja que 5 dels 6 membres s'han classificat. Únicament un ha caigut per problemes tècnics, una llàstima.

Arriba el moment de la cursa per equips. La normativa no es gens clara donat que es un format totalment nou per tots. Però després d'una reunió inicial amb la resta d'equips i l'organització, la cosa queda més o menys clara. La cursa comença i comença la bojería, pilots corrents de costat a costat, realitzant els pit stops, crits, riures... Finalment, i tal com era imaginable, l'equip Tornado X Blades guanya la cursa. L'equip CameraCopter acaba en una merescuda cuarta posició d'un total de 8 equips. Dins la meitat superior de la taula, un molt bon resultat al nostre entendre.

Després d'aquesta prova, és moment de reposar forces amb una nova botifarrada de la mà de Sportingolas. En aquesta ocasió s'uneixen al sopar pilots com MetallDany, BanniUK o Kent, però ha sigut un dia molt llarg i hem d'anar a dormir aviat per poder estar centrats en les finals de diumenge.

 

Diumenge 3 de Juliol

 

Últim dia de competició. Si durant les classificatòries ja hi havien nervis, aquests augmenten encara més en el dia d'avui, ja no hi ha marge d'error.

Apareixen les llistes de les diferents mànigues i, malauradament, ens enduem un ensurt important: tres dels cinc membres de l'equip queden encuadrats dins de la mateixa màniga i hauran de jugar-se el pas a cuarts entre ells. No és idel, pero s'accepta. Els dos membres restants de l'equip es troben en mànigues diferents.

Comença la primera màniga en la qual participen @armengol13, @MIJABA i @JR_acro. Sona la botzina i tots els pilots surten amb l'intenció d'acabar entre els quatre primers pilots per classificar-se per quarts. La cursa és super intensa, i en el cap es produeix un frenètic duel entre @JR_acro i Dani Pacha, un dels membres de l'equip Tornado X Blades. Finalment, acaba la màniga i els tres pilots de CameraCopter acaben les seves corresponents voltes, cosa que en principi els classifica automàticament per quarts de final ja que cuatre pilots s'han estavellat sense aconseguir finalitzar la màniga.

En les següents tandes, tant @EAM5892 com @GASGAS cauen al tenir corresponents incidents i acabar amb el quad al terra abans d'hora. És una llàstima, però es el que tenen les curses. De totes maneres, el resultat segueix sent molt positiu, 3 dels 6 pilots encara segueixen d'empeus classificats per quarts de final. O almenys, això és el que creiem nosaltres.

Rere l'última màniga de vuitens apareixen els llistats i ens enduem la gran decepció del cap de setmana: per un error en els cronos, @armengol13 no està classificat. Es comenta amb l'organització per a intentar aclarir el tema sense sort. Ens hem de preparar i recolzar els pilots que encara queden que participaran novament en la mateixa tanga de quarts de final.

Són ja les 15:00 i han de començar les tandes de cuarts. La classificació per la següent ronda està molt cara, els nostres pilots han coincidit amb BanniUK i JusticeFPV...

Comença la tanda i la cosa no pinta gaire bé. @JR_acro té problemes de vide que no li permeten trobar el seu ritme habitual. Finalment, després d'una pèrdua important de vídeo cau al terra sense aconseguir reemprendre el vol. @MIJABA segueix en cursa i finalitza la tanda amb una meritòria 5a posició.

Malauradament, la participació de CameraCopter a l'event ha arribat a la seva fi, ja que cap dels nostres pilots ha classificat per a semifinals.

És el moment de felicitar a tots i fer fotos de família amb els amics que hem fet durant el cap de setmana. Tot i que ja es força tard (encara queda fer més de 6 hores en cotxe per tornar a Barcelona), decidim quedar-nos a veure les semis i la final. No tots els dies es pot veure pilotar a pilots del nivell de MetallDany, BanniUK, MAC, etc...

Es disputa la final, i tal com s'esperaba, BanniUK guanya sense gaires dificultats (veient el seu video dóna la sensació que l'única volta que realitza a fons és la primera, després es relaxa).

https://www.youtube.com/watch?v=Yw3l7oEeuU8

 

És moment de recollir els nostres multis i començar el camí de retorn a casa, ha sigut un cap de setmana molt intens en el que hem aprés un munt, entre d'altres coses a que s'ha de gestionar molt bé la pressió en aquest tipus d'events.

Són ja la 01:00 de dilluns dia 4, tots estem molt cansats però la sensació de tota l'expedició és que ha sigut un cap de setmana sensacional. Ens hem rigut, hem fet amics, i hem al·lucinat amb el pilotatge d'alguns participants. Seguirem entrenant dur per fer-ho encara millor en la pròxima ocasió i intentar plantar cara als més grans.

Com és costum, us deixem amb un video en el que hem recopilat els millors moments del cap de setmana viscuts pel Tema CameraCopter. Esperem que us agradi tant com a nosaltres el cap de setmana que hem viscut.

https://www.youtube.com/watch?v=ihY072RdJMs

 

 

 

FPV Racing Spain Resultats Finals

 

Posició Pilot Nom
18 MIJABA Miquel Jardí
23 JR_acro Javier Rodríguez
33 armengol13 Xavier Armengol
36 EAM5892 Eric Arguijo
48 GasGas Gaspar Alarcón
NC Pijuli Marc Salat

 

SCROLL TO TOP